facebook
Naročila, oddana pred 12:00, so odpremljena takoj. | Brezplačna dostava nad 80 EUR

Folna kislina in njene koristi za zdravje ljudi

Listna kislina ali vitamin B 9 je snov, ki spada v kompleks vitaminov B in je topna v vodi. Je nujno potrebna za pravilno delovanje človeškega telesa. Prihajajoča pomladanska sezona je odlična priložnost za dopolnitev njenega pomanjkanja, ki je nastalo pozimi. Je idealen vir sveže energije in moči ter odličen pomočnik v boju proti spomladanski utrujenosti. Spomladi začnejo kaliti in kaliti najrazličnejše rastline, zelišča in prva zelenjava na vrtu, ki so odličen vir le-tega, kot so koprive, marjetice, regrat, planika, bršljan, drobnjak, šparglji, solata, redkev, drobnjak in špinača.

Zakaj je folna kislina tako pomembna?

Zeleni listi in stebla zaradi fotosinteze vsebujejo klorofil, ki je pravzaprav kri rastlin in je bistvenega pomena tudi za zdravje ljudi. Vsebujejo tudi velike količine folne kisline, vitaminov C, E in K, kalija, magnezija, kalcija, cinka in pri nekaterih vrstah, kot je špinača, tudi železa. Folna kislina je zelo pomembna za pravilen razvoj ploda med nosečnostjo, njeno pomanjkanje pa povzroča hude okvare ploda ali splave. Povečuje odpornost, uničuje viruse in bakterije, spodbuja pravilno tvorbo krvi in delovanje srčne mišice, celi rane, sodeluje pri proizvodnji nekaterih aminokislin in ima ključno vlogo pri zniževanju ravni homocisteina v krvi. Homocistein je strupena snov, ki nastaja pri uživanju beljakovin, folna kislina pa ga razgradi z metiliranjem metionina. Če je raven homocisteina v krvi visoka, se lahko pojavi cela vrsta civilizacijskih bolezni, vključno z rakom.

Vira folne kisline

Odličen vir folne kisline so vse vrste solate - solata, rimska solata, ledena solata, origano, pekinško zelje, pa tudi njivska solata, rukola, špinača, radič, cikorija, por ali rabarbara. Veliko folne kisline vsebujejo zeleni peteršilj, zelena, drobnjak ali drobnjak.

Uporaba zelenih listov v kuhinji

Listna kislina se s kuhanjem uniči, zato jo v kuhinji uporabljamo predvsem v hladnih jedeh za pripravo solat in namazov, manjše liste pa lahko uporabimo za aromatiziranje in okrasitev številnih toplih in hladnih jedi, za jajca , omlete, posipanje krompirja, listi in poganjki dodajo značilen okus in poudarijo jedi. Listnata zelenjava je popolnoma odlična izhodiščna surovina za pripravo svežih in smoothijev, saj je neposredno polna vitaminov, antioksidantov in je popolna bomba za telo. Pri kuhanju liste, kot je špinača, dušite le zelo kratek čas, da se dragocena folna kislina ne uniči.

Sdílet:
Kategorija
Top